Veel gestelde vragen

Hoe kan ik jullie bereiken?
Van maandag tot en met zaterdag van 09:00 uur tot 20:00 uur op +31 (0)30 307 12 30. We zijn 24/7 bereikbaar op info@huisentuinsteigerhout.nl Je kunt dus ook ‘s weekends een reactie verwachten.

 

Ik wil graag langs komen. Hebben jullie een winkel of een showroom?
We maken alle meubelen in onze werkplaats in Zoetermeer, daar kan je ook terecht om meubelen, materialen te bekijken. Ook voor interieurprojecten kunnen we veel meer laten zien dat we op die site kunnen tonen. Maak voor een bezoek een afspraak via de telefoon of mail.


 

Op welke manieren kan ik betalen?
We bieden de volgende manieren aan om te betalen namelijk:

iDEAL
Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online bestelling betalen. 
Je rekent af via het internet bankiersysteem van je eigen vertrouwde bank. 

 

Mister Cash
Lekker makkelijk voor onze klanten uit België! Met Mister Cash kun je snel, veilig 
en eenvoudig betalen.
 

Bankoverschrijving
Bank overschrijving houdt in, dat je na het invoeren van je bestelling zelf het 
openstaande orderbedrag op de bankrekening van Huis en Tuin Steigerhout overmaakt. 
Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit je orderbevestiging.


 
Betalen bij levering / afhalen
Wij begrijpen dat je eerst de producten wilt zien en dan betalen. Daarom kun je 
bij ons ook er voor kiezen om pas bij levering / afhalen te betalen.

 

PayPal
Met je PayPal-account kun je betalen, waar en wanneer je wilt.
Met de kopersbescherming van PayPal kun je veilig je aankoop betalen. 

 

VISA / Mastercard
Je kunt ook met je CreditCard betalen. Hierbij worden de Mastercards en VISA CreditCards geaccepteerd.

 

Hoe weet ik dat ik veilig bij jullie bestel?
Ook al zijn we een webwinkel, achter de schermen werken allemaal mensen die je te woord kunnen staan en ook kunt ontmoeten. We steken veel tijd en moeite in elk klantcontact. We mailen, bellen en zijn altijd bereikbaar. Voor informatie, vragen over een bestelling, een interieurproject, transportvragen of retouren. Op momenten dat het net iets te druk is aan de telefoon dan bellen we terug.

 

Factuur is je garantiebewijs

Nadat je hebt betaald krijg je van ons na enkele werkdagen een factuur dat ook gelijk het bewijs voor garantie is.

Weet voordat je gaat bestellen wel altijd wat je koopt. Hout en steigerhout is een natuurproduct. Steigerhout is een robuust product. Het heeft een levendig en robuust karakter waar wij weer mooie meubelen van maken. Geen plank is gelijk van vorm en kleur. Oneffenheden zijn heel normaal en kleine kieren, spleten en oneffenheden zijn normaal. Natuurproducten werken altijd een beetje met name bij temperatuurwisselingen. Alle meubelen worden standaard (en niet tegen een extra betaling) machinaal geschuurd.

 

Garantie
Op onze meubelen geldt een garantie van 3 maanden.

 

2 jaar garantie op kussens
Op de bij Huis&Tuin Steigerhout bestelde kussens hebben een garantie van 2 jaar tegen verlies van kleur of defecten bij normaal gebruik en weersomstandigheden. Deze garantie geldt alleen voor Sunbrella meubelstoffen.

 

Wet kopen op afstand
Je hebt ook bij ons recht op retour als in de wet kopen op afstand. Als producten speciaal voor je besteld worden en/of speciaal voor op maat gemaakt worden, geldt het herroepingsrecht wettelijk niet. Na akkoord op een maatwerk offerte of plaatsen van de order van een meubel die we op maat maken of lakken/beitsen kunnen we die niet in alle gevallen terugnemen, echter trachten we in dit geval altijd tot een oplossing te komen.


 

Etage leveringen, montage en past een groot meubel wel door de deur?
Wij berekenen voor levering en evt. montage geen vergoeding. Let op dat je weet voor je besteld dat de meubelen ook daadwerkelijk door een deur of op een etage geleverd kunnen worden. Alleen jij kunt deze situatie het beste inschatten. Bijna geen van onze meubelen zijn bouwpakketten, sommige bestaan eventueel uit een paar grote delen. Alles wordt gemonteerd geleverd of in delen.

 

Levertijd meubelen 1 week
De levertijd is circa 1 werkweek onder voorbehoud. Levertijd wordt gerekend vanaf de datum van bevestiging. Zodra de bestelling klaar is, nemen wij of de transporteur telefonisch of via mail contact met je op om de dag en tijdstip van levering met je af te spreken. Overschrijding van overeengekomen levertijden, door welke oorzaak ook ontstaan, geeft geen recht op schadevergoeding, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

 

Wat zijn de bezorgkosten?
Bezorging + Montage is geheel Gratis.


 

Productie
Al onze producten worden door ons met zorg in eigen werkplaats geproduceerd. Alle verbindingen zijn waarnodig gelijmd en RVS geschroefd. De meubelen zijn goed geschuurd en hebben geen scherpe hoeken.

 

Eigenschappen steigerhout, materiaal en onderhoud
Al onze meubelen worden gemaakt van A-Kwaliteit gebruikte steigerplanken. Deze planken komen rechtstreeks van de bouw en worden na droging door ons verwerkt. De dikte en kleur van de planken kunnen per partij verschillen. Steigerhout is robuust. Dit betekent dat het hout, met name oud steigerhout, nooit egaal is en sporen van gebruik bevat zoals oneffenheden, puntjes en deukjes. Een kaarsrechte plank van gebruikt steigerhout bestaat niet, maar dit is dan ook de charme van gebruikt steigerhout!

 

Werking van het hout
Steigerhout is een natuurproduct, het zal onder invloed van de luchtvochtigheid dus altijd iets werken (uitzetten of krimpen). De planken kunnen dan krom gaan staan. Zie steigerhout niet als een materiaal dat zich laat “temmen” zoals eikenhout of hardhout. In steigerhout kunnen scheurtjes en kiertjes ontstaan afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid.

Voor binnengebruik kun je de meubelen onbehandeld laten. Wil je de meubelen toch behandelen dan kan dat met een lak, dekkende verf, white wash of andere wash. Een lak zorgt, mits goed aangebracht, ervoor dat vloeistoffen het hout niet binnendringen. Wij adviseren meubelen voor buitengebruik onbehandeld te plaatsen of af te werken met een nanolak of beits. Garantie op de meubelen vervalt wanneer je de meubelen zelf behandeld of aanpast.

 

Verantwoordelijkheid voor de juiste maten
We maken dagelijks meubelen speciaal voor onze klanten op maat. Van tafels, bedden, kasten tot aan loungebanken. Als je aan ons een maat doorgeeft, een tekening of beschrijving dan weten we op afstand niet wat jouw bedoeling is met de meubelen en in wat voor ruimte het geplaatst wordt. Daarnaast ook niet hoe jouw entree, trappengat, terras of zojuist aangekochte stoelen onder de bestelde tafel passen. Loopt iemand in de werkplaats tegen iets aan dat niet klopt dan geven we dit uiteraard aan. Je bent zelf net zo verantwoordelijk voor de bestelling als wij voor het geleverde product. We vragen je daarom om je bestelling zo compleet mogelijk van informatie te voorzien. Liever te veel dan te weinig.


 

Ging er iets niet goed?
Laat het ons gelijk weten via e-mail of telefoon. Stuur foto’s mee voor een snelle beoordeling. Om snel te kunnen beoordelen of de melding binnen de garantie valt is het aan te raden een aantal foto’s mee te sturen. Indien het garantiewerk betreft zal het product op locatie gerepareerd worden. Lukt dit dan halen we de order op. Na controle gaan we over op vervanging of reparatie.

De kosten voor het retour zenden of het door ons afhalen van het meubel valt in het eerste jaar na aankoop volledig onder de garantie. Schade als gevolg van onredelijk gebruik of gebruik voor commerciële doeleinden vallen niet onder de garantie.

Mocht je klachten hebben die buiten de garantietermijn vallen, schroom dan niet en neem contact met ons op zodat wij kunnen bekijken wat wij voor je kunnen betekenen.


 

Kan ik voor maatwerk bij jullie terecht?
Van vrijwel elk materiaal, houtsoort en afwerking kun je bij ons meubelen of je complete interieur op maat laten maken. Dit kan een bestaand model van onze site zijn die je wilt aanpassen of een zelf ontworpen creatie.